Thursday, February 7, 2013

Çocuklarımızı Tehlikeden Nasıl Koruruz?

Çocuklarımızı Tehlikeden Nasıl Koruruz?

Bunları çocuklarımız farkında gerekir

  • Akkılıyım, güçlüyüm, ve kendimi güvende hissetmek en doğal hakkım
  • Kendi adımı, ailemin isimleri, adresimi, telefon numaramı ezbere bilirim
  • Kendi bilgileri paylaşma. Birinin benim adımı bilmesi, hatta aile fertlerimin adını bilmesi, yapmaz onu güvenilir birisi
  • Kimseden / tanımadan birileri hediye, şeker, ve para almam, güvenilir bir yetişkine veya aileme sormadan
  • Yardıma ihtiyacım olursa, yalnızken birgün üniforma giymiş birini arar bu gözüm
  • Yalnız kalmam alsa. Arkadaşlarıma oynamak yürümek ve takılmak daha güvenlidir daima
  • İçime sinmezse bir durum, 'hayır diyebilmek en doğal hakkım' bu kimseyi incitmez ve kızdırmaz
  • Tehlike hissedersem bir ortamda, uzaklaşırım hemen, kalmam hiç kimse için orada
  • Birisinin bana dokunması, beni her hangi bir şekilde tedirgin ediyorsa "hayır dokunma bana" demekten çekinmem
  • Bir yere giderken, yanımda tanıdığım biri bile olsa, yetkili bir yetişkine veya aileme haber verir, onların onaylarını alırım
  • Sesim en güçlü silahımdır benim, tehlikedeysem bağırırım çünkü ürkütür herkese ince sesim
  • Kafam karışırsa, tedirginsem, veya korkmuşsam, aileme veya yetkili bir yetişkine bunu iletmekten çekinmem
  • Hiç bir araca yaklaşmam, sebep ne olursa olsun asla binmem, ailem bana izin vermeden
  • Yetişkinlerin benim yardımıma ihtiyacı yoktur, onların yardım isteyebilecekleri başka yetişkinler çoktur
  • Birileri bana sır veriyorsa saklamam için, zamanı gelmiştir bunu hemen aileme söylemenin!


www.kanka.com.tr - http://www.cocukpolisi.iem.gov.tr/

No comments:

Post a Comment